sobota, 15 października 2011

Sungkyunkwan Scandal


Ta drama to miłość od pierwszego wejrzenia z youtuba. Nie wiedziałam o czym, nie wiedziałam skąd, ale jak zobaczyłam kilka kadrów z tego filmu zrozumiałam że muszę go obejrzeć. I się nie zawiodłam, bo nie tylko dostałam przepiękny obrazek, który mnie zachwycił ale i naprawdę wciągającą fabułę. To moja pierwsza koreańska drama i jestem po prostu zauroczona.



Właściwie mało oryginalna historia, dziewczyna która przebiera się za chłopaka, żeby zmienić swoje życie, ale przede wszystkim by pomóc rodzinie. Akcja rozgrywa się w osiemnastowiecznej Korei . Takie posunięcie ze strony kobiety w tamtych czasach było aktem odwagi ale i chęci realizacji w obszarach które były dla płci pięknej niedostępne. Na skutek skomplikowanych zdarzeń, trochę wbrew sobie, główna bohaterka trafia na uczelnie którą kształci przyszłych wysokich urzędników państwowych. Ukrywając swoją płeć musi sobie radzić nie tylko z wymaganiami edukacyjnymi, ale przede wszystkim z mężczyznami którzy ją otaczają. Akcja tego filmu raczej nie daje odpocząć widzowi, no może poza komplikacjami politycznymi które się nasilają pod koniec serii. Za to zawirowania uczuciowo –emocjonalne trzymają w napięciu cały czas. Mamy więc tło historyczne, piękne kostiumy, charakterystyczne postacie, tajemnice, przygody, przyjaźń i romans. No i nie można zapomnieć że są obecne i bardzo istotne wątki humorystyczne. To wszystko uzupełnia się doskonale i otrzymujemy przeszło 20 godzin naprawdę świetnej zabawy.




Teraz będzie długa lista tego co podziwiam w tej dramie. Scenariusz, bo naprawdę mam wrażenie że wykonano doskonałą pracę. Nie widziałam anime ani nie czytałam mangi, ale to co zobaczyłam w tym filmie było z pewnością na wysokim poziomie pod względem realizacji, nowocześnie a jednocześnie z ogromnym wyczuciem. Świetne dialogi, sceny komediowe, dobór aktorów do ról charakterystycznych. Choć lekkie zastrzeżenia do głównego bohatera granego przez Park Yoon Chee , może obrał taki schemat ale gdyby nie dialogi to niczego byśmy się dowiedzieli z wyrazu jego twarzy;) . Pozostali aktorzy to po prostu dla mnie mistrzostwo świata, szczególnie dwóch Panów którym oddałam hołd już w filmach na youtubie. Song Joong Ki i Yoo Ah In są dla mnie prawdziwym odkryciem. Dużym atutem tego filmu są postacie bardzo charakterystyczne i odrobinę przerysowane ale jednocześnie ogromnie ujmujące. Odnajduję w tej dramie troszeczkę klimat przedwojennych polskich filmów.Elementem który dopełnia ten piękny obrazek to muzyka, za równo piosenki napisane specjalnie do tego filmu jak i ilustrujące tematy muzyczne . Zdjęcia, wykorzystanie światła, sceny w pomieszczeniach, plenery tylko mogę wzdychać. Podobnie nad scenografią i oczywiście nad cudownymi kostiumami. Można by tak jeszcze długo na temat.
Zdaje sobie oczywiście sprawę że jest to świetny serial w swojej kategorii, żadne nadzwyczajne dzieło artystyczne a bardzo dobra komedia romantyczna z historycznym tłem. Na długie jesienne wieczory w sam raz. Na pewno będę do bohaterów tego filmu jeszcze nie raz wracać.

1 komentarz:

  1. oglądałama el nie całe xD mam an płytach po pl ale brakuje mi czasu i motywacji aby dokończyć te dramę. może kiedyś :) odcinkami, które obejrzałam byłam baaardzo zachwycona.

    OdpowiedzUsuń