sobota, 10 marca 2012

Bird "The Whole World Knows"

To mnie buja od wczoraj. Oczywiście jak zwykle przypadkowe zupełnie odkrycie. Zespół kanadyjski a właściwie jeden Pan o wdzięcznym imieniu i nazwisku Aaron Bird. Teledysk ogromnie mi się podoba, doskonale podkreśla charakter muzyki. Tak jak głos wokalisty jest schowany za instrumenty, czasami wyraźniejszy czasami oddalający się, tak obraz zachowuje się podobnie. Świetne zestawienie. :)
Piosenka nostalgiczno-liryczna, doskonała na wyciszenie.

Bird - The Whole World Knows from Bird on Vimeo.

7 komentarzy:

  1. Podoba mi się, coś w moim stylu, a co myślisz o Gotye Hearts a mess?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę się przyznać że kompletnie ominęła mnie fala na Gotye. Bardzo ale to bardzo mi się podoba video do Somebody That I Used To Know, jak również budowanie napięcia w tej piosence. Ale nie miałam żadnej fazy na to a to oznacza że nie wstrzela się w moje fale mózgowe.

      Za Twoją radą posłuchałam Hearts a mess, przejmujący tekst, uwielbiam takie poetyckie ujęcie tematu. W samej melodii najbardziej kręci mnie ten dźwięk instrumentu indyjskiego chyba to sarod albo tabla nie wiem nie znam się. :)

      Usuń
    2. Lubię Somebody... ale nie szaleję na jego punkcie, za to Hearts to bardziej moja bajka... coś jak Eels Fresh blood, lubię takie mroczniejsze klimatyczne piosenki, dlatego spodobała mi się Twoja propozycja, może nie mroczna, ale zdecydowanie klimatyczna

      Usuń
    3. To z mroczniejszych klimatów ostatnio chyba najbardziej to mnie ruszyło. I nawet na blogu gdzieś to przyklejałam
      Criclesquare - 7 minutes , nie wiem czy znasz?

      http://www.youtube.com/watch?v=cvRDMU_6G0s

      Usuń
    4. Mocne, ale nie do końca w moim stylu

      Usuń
  2. Początkowo poczułam się jakbym soczewek nie nałożyła,co chwilę zmieniał mi się focus:P ale strasznie spodobał mi się ten zabieg zamazania.W momencie kiedy wyraźny staje się jeden obiekt jakoś tak wszystko wskakuje na swoje miejsce....może to moja nad interpretacja ale codziennie zalewa nas cała fala impulsów i audio i wizualnych,więc ciężko nam wyodrębnić ten jeden pożądany. A tutaj proszę,jeden po drugim,spokojnie możemy poświęcić chwilę na dostrzeżenie detali.Muzyka stanowi doskonałe tło do tej refleksji...ot tak mi się zamyśliło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda to video robi wrażenie, niby proste rzeczy pokazane ale w taki sposób że nie można oczu oderwać. :)

      Usuń